25 July 2016

Jamie Lynn Spears | GirlLove

I recently saw Superwoman's video about GirlLove and I felt deeply touched by it, because it is true that women spread a lot of negativity around about other women. I sometimes am jealous of other women and I used to say bad things about them too. Not cool! And I realise that now. So from now on, I'm trying to stop girl on girl hate. 
Even more: I am trying to tell other women that I actually admire what they're doing and spread some positivity. 
And what better way than regularly write on my blog about women that inspire me?!

NEDERLANDS: Ik zag onlangs de video van Superwoman over GirlLove en ik neem maar al te graag deel aan de uitdaging om andere vrouwen complimenten te geven in plaats van erover te roddelen. Ik ben soms jaloers op andere vrouwen en ik betrap me er soms op dat ik dan gemene dingen ga zeggen. Maar ik probeer er iets aan te doen, because girl on girl hate sucks! Meer nog: ik probeer tegenwoordig wat positiviteit in andere vrouwen hun leven te brengen door ze te vertellen dat ik hen bewonder voor wat ze doen of wie ze zijn. En door af en toe een GirlLove bericht op mijn blog te plaatsen natuurlijk!





I recently watched a documentary about Jamie Lynn Spears and even though I never really cared about her,her acting work or her teenage pregnancy, I have to admit I'm starting to really like her. Of course I got to know her because of her big sister, miss Britney. But I did know Jamie Lynn acted for Nickelodeon. I also knew she got pregnant when she was only sixteen years old. It was the biggest scandal of that time and I understand that people will judge her for that, but she is human too and sometimes life sends people in an unexpected direction.

I personally admire her choice to keep the baby. I can imagine it's not an easy choice to make at the age of sixteen, especially being in the spotlight. I think she made another great choice by staying out of the spotlight for a while and focussing on her, her kid and building up a life together.

Getting into the music business was a risky move for Jamie Lynn Spears, because people would always compare her to her sister. But I think it's a brave move and the good one. In her documentary she says that a music career has always been her dream and I'm a great believer in pursuing your dreams. That I'm getting into country music thanks to her is a nice bonus! Keep up the good work, Jamie Lynn!

Source//Bron
NEDERLANDS: Ik bekeek onlangs een documentaire over Jamie Lynn Spears. Ook al heb ik nooit veel om haar, haar acteercarrière of haar tienerzwangerschap gegeven, ik vond de documentaire heel interessant en ben fan van haar geworden. Uiteraard kende ik Jamie Lynn dankzij haar grote zus, miss Britney. Ik wist dat ze acteerde voor Nickelodeon en en dat ze op haar zestiende zwanger werd. 

Ik bewonder haar voor haar keuze om de baby te houden. Ik kan me voorstellen dat het geen makkelijke keuze is om op je zestiende te maken, laat staan als je in de schijnwerper staat. Een andere goede keuze van haar is dat ze tijdens en na haar zwangerschap een tijdje uit de schijnwerper is verdwenen om zich op haarzelf, de baby en haar leven te focussen en samen een leven op te bouwen.

Een muziekcarrière beginnen, was een riskante keuze. Jamie Lynn wordt makkelijk met haar zus vergeleken - onterecht, want beide dames zijn goed in wat ze doen en dat zou het enige moeten zijn waar de mensen op oordelen -, maar ik vind het een moedige keuze. In de documentaire vertelt Jamie Lynn dat ze altijd al droomde van een muziekcarrière en ik ben een grote voorstaander van je dromen najagen. En dankzij Jamie Lynn Spears begin ik country muziek leuk te vinden. Dankjewel en ga zo verder, Jamie Lynn!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!