2 August 2016

Stockholm Pride Parade 2016 🌈


The last weekend of July was the Stockholm Pride weekend. A weekend filled with parties and parades to celebrate love. Any kind of love! A lot of people think it's only about gay love, but I went to the pride parade and discovered that it's about so much more than gay love. It's about being who you are, loving who you are and having the freedom to love who want.

I myself am totally straight, but I have always supported gay love. If I get to love whoever I love, then why should someone else not get this chance just because they love someone from the same sex? You love who you love and you should never ever be ashamed of it! Love, in all its forms, is a beautiful thing and should be celebrated!

NEDERLANDS: Het laatste weekend van juli was het Stockholm Pride weekend: een weekend gevuld met feestjes en parades om de liefde te vieren. Veel mensen denken dat het alleen over gay love gaat, maar de pride is voor alle vormen van liefde. Het staat voor jezelf zijn, jezelf graag zien en de vrijheid hebben om iedereen lief te hebben.

Ik ben zelf heterosexueel, maar ik heb altijd al homosexuele liefde gesteund. Als ik iedereen  mag liefhebben die ik wil, waarom zouden anderen dat dan in godsnaam niet mogen? Je hebt lief wie je lief wilt hebben en je zou je er nooit voor moeten schamen! Liefde, in welke vorm dan ook, is een prachtig iets en het zou elke dag moeten worden gevierd!


My friend and I both support gay love, but neither one of us had seen a pride parade in real life before. So we decided to go and check out the Stockholm pride parade. We didn't intend on walking in the parade, but it happened and we had a blast walking along and partying hard while waving the rainbow flags around!

The thing I loved the most about the pride parade was not the extravaganza (even thought that was pretty damn awesome as well), but the love. Sounds extremely cheesy, I know, but it couldn't be more true. We joined the parade, even though we didn't register for it and despite the fact that we had no rainbow colours whatsoever, we got accepted immediately.
I received so many rainbow flags and smiles from people in the parade that my heart almost exploded with love.

I will definitely go back to the pride parade next year!

NEDERLANDS: Mijn vriendin en ik zijn allebei pro homosexuele liefde, maar hadden allebei nog nooit een pride parade gezien. We besloten dus te gaan kijken naar de Stockholm pride parade en voor we het beseften wandelden we mee in de parade zelf. Het was superleuk om mee te wandelen in een zee van regenboogvlaggen en feesttrucks!

Wat ik het leukste vond aan de parade was niet de extravaganza (ook al was dat ook heel cool), maar de liefde. 
Wij hadden ons niet ingeschreven om mee te wandelen in de parade en we droegen niets regenboogachtig, maar we werden meteen geaccepteerd. 
Ik kreeg zoveel regenboogvlaggen en zoveel mensen lachten naar me dat mijn hart bijna uitbarste van de liefde.

Ik ga sowieso terug naar de pride parade volgend jaar!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!