23 February 2017

A weekend in Linköping | travel


Last weekend I went to Linköping. I had no idea what to expect and didn't have any plans on what to do whatsoever. 
I booked train tickets and found myself a couchsurfing host and that was that. I hadn't even looked up the weather!
On Saturday morning I took the train from Stockholm to Linköping. The ride took about two hours and went very smoothly. 

I got superlucky with my couchsurfing host. His name was Mikael and he was a lovely person. We immediately connected and talked a lot. We went for food together, biked through the city a bit and did some sightseeing together. He then went back home to do his own thing and gave me the chance to discover Linköping a bit more by myself. 
In the evening, we cooked together and decided to watch some episodes of Gilmore Girls. Absolutely lovely!

The next day we both did our own thing again. I biked a lot, wandered around town and just really enjoyed spending some time by myself in a new place. Even though Linköping is the fifth biggest city in Sweden, it felt very relaxed. 
Linköping felt more like a village than a city to me and I absolutely loved it. Cheers to new adventures!

_____________________________________________________

NEDERLANDS: Vorig weekend bezocht ik Linköping. Ik had geen idee flauw idee wat ik kon verwachten en ik had eigenlijk helemaal geen plannen gemaakt. Ik had enkel mijn treintickets geboekt en een couchsurfing host gezocht (en gevonden!) en dat was dat. Op zaterdagochtend ondernam ik dus de twee-uur-durende rit van Stockholm naar Linköping.

Ik had een fantastische couchsurfing host. Zijn naam was Mikael en hij was supergezellig. We klikten meteen met elkaar en het voelde alsof we elkaar al jaren kenden. We gingen samen eten, we fietsten door Linköping en hingen samen een beetje de toerist uit. Daarna ging hij terug naar huis en had ik de kans om de stad wat op m'n eigen te ontdekken. 
's Avonds kookten we samen en keken we naar wat afleveringen van Gilmore Girls. Supergezellig!

De volgende dag deden we weer ieder ons eigen ding. Ik fietste en wandelde door Linköping, bezocht een park en genoot gewoon van de tijd alleen in een nieuwe plek. Linköping is de vijfde grootste stad van Zweden, maar voelde eerder aan als een dorp. Ik vond het gezellig en schattig. Het was zeker een geslaagd nieuw avontuur. Op naar het volgende!


No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!