7 March 2017

Epica @ Debaser Strand | concert

Last week was a totally crazy concert week. I went to shows on Wednesday, Thursday, Friday AND Saturday. Four days! The first band I saw live that week was Epica. I has been doubting for quite a while whether or not I was going to their concert, but on Wednesday morning I figured 'Why the fuck not?!' and bought myself a ticket for that night. No regrets!

I had seen Epica a couple of times before, but always on festivals, never really their own show in a venue. I never disliked them, but I also never fell in love with them. I've always liked the female voice and I've always not liked (yes, not liked, not disliked) the male growls. But the combination somehow works and they definitely made me fall in love last Wednesday!

Simone does not only sing like an angel, she also looks like one. Such an amazing woman! Together with the band, she led the concert to epic hights. They played in a small venue, but there were quite some people and the atmosphere was nice. I'm already looking forward to seeing them live again at Graspop this summer!


NEDERLANDS: Vorige week was een echte concertweek. Ik ging namelijk op woensdag, donderdag, vrijdag EN zaterdag naar concerten. Vier dagen met live shows, wat een leven! Het eerste concert was dat van Epica. Ik had de band al een paar keer eerder gezien, maar steeds op festivals. Dit was de eerste keer dat ik naar hun eigen optreden ging!

Ik ben altijd al fan geweest van de vrouzelijke zang van de band, maar niet bepaald van de mannelijke growls. Maar de combinatie werkt op een of andere manier. Ik was nooit helemaal verliefd op de band, maar hun optreden was heel goed. De muziek spreekt mensen aan en de sfeer zat erin. Het was een kleine locatie, maar wel gezellig. 
Ik kijk er in elk geval al naar uit om de band deze zomer weer te zien op Graspop!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!